Ketahui 8 Jenis Makanan Supaya Cepat Hamil

10:02 pm Farahana 0 Comments






Sebelum ini kita ada membincangkan berkenaan tips mudah hamil. Pada kali ini saya akan berkongsi pula mengenai jenis makanan yang baik untuk kesihatan serta meningkatkan kesuburan sehingga meninggikan lagi peluang untuk mudah hamil.

Seperti yang telah diketahui bahawa pengambilan makanan berkhasiat akan menjadikan badan  sihat dan cergas. Begitu juga, jika anda sedang mencari cara untuk cepat hamil, maka anda memerlukan jenis  makanan yang bukan sahaja baik untuk kesihatan tetapi juga untuk kesuburan agar  mudah mengandung.


Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa makanan tertentu mampu meningkatkan kesuburan wanita mahupun lelaki sehingga  menjadikan peluang
untuk hamil juga semakin tinggi.

Ketahui jenis makanan supaya cepat hamil

Pengambilan jenis makanan cepat hamil bukan sahaja diperlukan oleh isteri tetapi suami juga perlu mengambil makanan jenis ini bagi memenuhi keperluan nutrisi badan agar mampu menghasilkan kuantiti sperma yang banyak serta berkualiti.

Sebagaimana diketahui terdapat beberapa jenis makanan yang mempunyai kesan yang sangat buruk terhadap kualiti sperma seperti makanan segera, kafein dan alkohol.

Berikut saya kongsikan beberapa jenis makanan yang disarankan diambil secara rutin supaya cepat hamil.


1. MAKANAN YANG KAYA DENGAN VITAMIN C
Wanita yang rajin mengambil jenis makanan yang mengandungi vitamin c akan membantunya agar cepat hamil. Contoh makanan yang kaya dengan vitamin C adalah Jambu batu, brokoli, strawberi, lada, taugeh dan bunga kobis.


2. PRODUK TENUSU
Susu bukan sahaja kaya dengan kalsium, tetapi juga menghasilkan hormon kesuburan FSH dan LH. Selain susu, telur dan yogurt, masukkan juga ikan ke dalam menu anda kerana ikan juga mengandungi zat yang baik untuk kesuburan sehingga dapat meningkatkan potensi kehamilan anda agar dapat hamil dengan cepat dan mudah.

3. MAKANAN KEKACANG
Contoh makanan kekacang adalah walnut, badam, aprikot. Jenis makanan ini kaya dengan asid lemak omega 3 dan sangat baik dalam menjaga fungsi pembiakan wanita dan lelaki.


4. MAKANAN YANG MEMBANTU MELANCARKAN KITARAN HAID
Salah satu penyebab wanita sukar hamil adalah kerana memiliki kitaran haid yang tidak lancar dan tidak stabil. Kitaran haid dan ovulasi yang lancar sangat penting agar mudah hamil.Ini kerana kita dapat menentukan waktu subur dengan tepat dan memperoleh peluang yang tinggi untuk hamil.

Lobak, kacang peas dan kentang manis, buah betik, anggur, dan cuka adalah jenis makanan yang sangat baik untuk membantu wanita mendapatkan tempoh haid yang tepat waktunya.


5. MAKANAN YANG KAYA DENGAN ASID FOLIK AKAN MEMBANTU WANITA AGAR CEPAT HAMIL
Asid Folik meningkatkan pengeluaran sel telur dalam sistem pembiakan wanita sehingga membuatkan mudah hamil.

Produk soya, kuning telur, kentang, tepung, kubis, asparagus, pisang, dan brokoli adalah jenis-jenis makanan yang kaya asid folik.


6. SAYURAN BERDAUN HIJAU
Semua jenis sayuran berdaun hijau seperti bayam sangat membantu bagi wanita yang ingin cepat hamil.

Sayuran ini mengandung zat antioksidan, zat besi dan asid folik untuk mempertahankan dan menjaga fungsi organ pembiakan agar tetap stabil.


7. MAKANAN KAYA SERAT
Makanan berserat akan membuat gerakan usus menjadi aktif dan melancarkan pembuangan racun dari tubuh.

Termasuk jenis makanan ini adalah biji-bijian, melon, beras merah, biji rami, roti gandum, kacang-kacangan, gandum, dan kacang.



8. SAYURAN DAN BUAHAN ORGANIK
Elakkan mengambil jenis makanan fast food kerana ia mengandungi bahan kimia yang tidak diperlukan oleh tubuh badan kita, malah memudaratkan. Ubahlah dengan memperbanyakkan memakan buah-buahan dan sayuran terutama yang organik agar vitamin, protein dan enzim dapat diserap dengan sempurna oleh badan kita.

Masukkan jenis-jenis makanan kesuburan diatas didalam menu harian anda supaya anda kekal sihat dan mudah hamil. Dinasihatkan agar memperbaiki gaya hidup kearah yang lebih sihat dengan menghindari asap rokok, pencemaran udara dan sentiasalah bersenam.

Begitulah 8 jenis makanan yang saya kongsikan agar  cepat hamil yang disarankan oleh pakar nutrisi kepada para isteri yang ingin cepat hamil.

Bagaimana Vitamin Shaklee dapat membantu anda untuk hamil dengan cepat

Kesihatan merupakan kunci utama untuk berjaya hamil. Oleh itu, ada beberapa supplemen yang perlu diambil oleh suami isteri untuk memastikan kesihatan diparas yang optimum dan terbaik. Anda boleh cuba untuk berikhtiar dengan mengambil supplemen Shaklee bagi memaksimumkan peluang untuk mengandung. 

Saya telah pun berjaya hamil setelah 2 tahun menunggu untuk mendapatkan cahaya mata. Dalam 3 bulan saya menggunakan set kesuburan shaklee, alhamdulillah, akhirnya saya disahkan hamil. Set Kesuburan Shaklee dapat membantu menguatkan rahim, mengoptimumkan tahap kesihatan dengan membekalkan segala nutrisi yang diperlukan badan dan seterusnya meningkatkan kesuburan suami isteri bagi persediaan kehamilan akan datang.





Set Kesuburan Shaklee bukan sahaja mampu meningkatkan kesuburan tetapi juga:

- memudahkan proses berkaitan persenyawaan dan perlekatan embrio.
-mematangkan ovum bagi menjayakan proses persenyawaan
-membantu sperma hidup lebih lama sehingga 5 hari di tiub fallopio
-menghasilkan cecair serviks yang berkualiti dan subur
-menstabilkan hormon
-menguatkan rahim
-menghasilkan sperma yang sihat
-melancarkan kitaran haid supaya lebih teratur
-membekalkan nutrisi lengkap yang diperlukan badan  sebagai persediaan hamil.
-mengecutkan cyst,fibroid,endometriosis



Vitamin Asas

*ESP, Vita-Lea, B-Comp & Vit-C adalah Vitamin Asas yang utama untuk kesihatan badan  dan tunjang utama untuk kesihatan badan.

*Folic acid dalam B-COMPLEX dan VITALEA ada folic acid yang mencukupi untuk tujuan meningkatkn kesuburan (400 mcg daily)


**Terdapat penemuan yang menyatakan isoflavon dalam Soya menyerupai Clomid (sejenis ubat kesuburan) yang meransang penghasilan lebih hormon estrogen bagi merangsang hormon penggalak ovulasi. Ini dapat meninggikan kebarangkalian persenyawaan.

(1) ESP (Protein)  

Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan dan proses pembentukan janin. Protein yang tidak mencukupi dalam badan pula akan mengganggu kualiti sel pembiakan lelaki dan wanita.

ESP juga berfungsi dalam memelihara dan memulihara rahim sekaligus membantu mengelakkan keguguran.
Bagi individu yang mempunyai masalah sel telur ovum yang tidak matang, sedikit, kecil dan tidak sihat, disarankan mengambil ESP sebagai sumber protein.

Ramai yang tersalah sangka yang ESP ni hanya untuk isteri, tapi sebenarnya suami pun boleh ambil. Tapi dalam kes ini, biar isteri sahaja yang ambil. Suami ada vitamin khas yang lain.

(2) Vita-Lea (Multivitamin)  

Multivitamin lengkap untuk keperluan badan. Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

 Kekurangan vitamin penting boleh menjejaskan kualiti sperma lelaki dan telur wanita atau ovum.



(3) Vitamin C  

Membantu proses menghasilkan atau sintesis hormon cinta dan kesuburan.



(4) B-Complex  

Memberi rasa tenang dan rilek serta menghindarkan stress. Seperti yang kita sedia maklum, tubuh dan otak stress menjadi antara  faktor penghalang untuk kehamilan terjadi.
Jadi disinilah B-Compleks memainkan peranannya untuk menenangkan minda yang tertekan sekaligus meningkatkan peluang kehamilan

Vitamin Kesuburan



(5) Vitamin E & Selenium 

Terkenal sebagai “vitamin cinta”. Menggalakkan pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA & DNA). Juga berkhasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui sperma. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan intim bagi lelaki.

(6) Alfalfa  

Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/sakit pinggang yang melampau tatkala haid (makan alfalfa bersama kalsium).
Turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).


(7) GLA Complex  

Sangat baik diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur atau sakit sebelum haid (PMS). GLA (Gamma Linolenic Acid) ini dapat bantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai “Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)“. 

Mukus ini berfungsi untuk melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum dengan lancarnya. Ia juga menyediakan medium yang subur untuk beberapa jangkamasa yang agak lama iaitu 4-5 hari yang sekaligus memberi peluang untuk si isteri mengandung walaupun hubungan intim dilakukan selepas waktu subur.

(8) Vivix 

Memperbaiki sehingga ke peringkat sel terutamanya sel reproduktif, sperma dan ovum. Memudakan sel 25 tahun.

Vivix diuji secara klinikal untuk tingkatkan bilangan mitokondria dalam sel. Satu komponen sperma yang sihat adalah mitokondria- penjana tenaga untuk sperma mampu berenang untuk persenyawaan dengan ovum.

Ovum pula perlu dilindungi dari oxidative stress, dan vivix boleh bantu kurangkan kesan stress ni.

(9) Omega Guard

Meningkatkan Kualiti Sperma

(10) Zinc 

Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, mengekalkan kuantiti sperma, dan paras testosterone yang bersesuaian. 

Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose Nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat.

Kekurangan Zink bagi suami akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, low count sperm dan penyakit prostat. 

Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.


TESTIMONI

Bukan saya sahaja yang telah berjaya hamil. Ramai lagi pengguna Shaklee lain yang telah pun berjaya hamil.

Testimoni 1

Testimoni 2 
Testimoni 3


Testimoni 4


Kenapa saya menyarankan  set kesuburan shaklee?

Alhamdulillah, selepas saya mengamalkan set kesuburan shaklee dalam masa 3 bulan, saya disahkan hamil. Kali ini saya memberikan perhatian yang lebih pada kandungan dan akhirnya termakbul juga doa saya untuk mendapatkan cahaya mata penyeri rumah tangga kami. Tambahan lagi, ia terbukti secara saintifik melalui kajian yang dilakukan para saintis bahawa produk shaklee selamat, berkesan dan semulajadi bukanlah hanya sekadar cakap kosong.

Oleh itu sangat disarankan agar anda cuba berikhtiar dengan Set Kesuburan Shaklee untuk suami isteri ni. Ianya telah membantu saya dan ribuan pasangan lain selama ini.

Rahsia kehamilan yang sihat yang telah membantu ramai pasangan. Inilah pilihan terbaik bagi anda yang betul-betul serius ingin hamil.

InsyaAllah set kesuburan shaklee mampu memberikan harapan kepada suami isteri  untuk mendapatkan cahaya mata.Jangan pernah berhenti berharap.

SEBARANG  KEMUSYKILAN ATAU INGINKAN MAKLUMAT LANJUT SILA HUBUNGI SAYA


Fadzli / Farah Aersid
♥ SMS | Call | Whatsapp : 016-9210042 / 016-9960209
♥ Shaklee ID : 1665070
♥ FB PAGE : Ez-Vitamin
♥ Website : www.ez-vitamin.com
..................................
C.O.D
Batu Caves > Gombak Selayang Rawang Kepong Ampang KL
.................................
PENGEPOSAN
Seluruh Malaysia

ATAU

Nak lebih Jimat? Nikmati diskaun dari 15%-25% jika  mendaftar sebagai ahli Shaklee hari ini. Hanya RM 35 untuk keahlian Seumur hidup.





.............................................................................
DISCLAIMER:
Di ruangan ini,saya ingin memaklumkan kepada semua pembaca blog/laman web http://www.ez-hamil.com/ bahawa SEMUA PRODUK yang dikongsikan di dalam blog / laman web saya BUKAN/TIDAK  bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Penulis TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas segala kerosakan, kerugian atau kemalangan yang berpunca daripada ketidakfahaman (salah faham/salah tafsir) pengguna berkaitan dengan pengunaan produk-produk yang dikongsikan.

You Might Also Like

0 comments: