Cara mencuci muka seperti orang korea

3:19 pm Farahana 0 Comments


Kali ni saya nak kongsikan dengan anda salah satu cara selebriti Korea mencuci muka. Kaedah ini sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya yang bermasalah seperti jerawat dan sensitif.


Dinasihatkan untuk mencuba sekurang-kurangnya dalam 1 minggu untuk dapat melihat perbezaannya.kita patut treat our skin with respect. So be kind and gentle.





Pada permulaan mungkin akan rasa kekok. Tapi bila kita dah dapat rentak sendiri, secara automatik tangan bergerak mengikut step yang kita buat setiap kali mencuci muka :).

Jom belajar cara mereka sekarang!


1. Basahkan wajah anda.

2. Letakkan sejumlah pencuci muka anda di tapak tangan dan gosokkan antara dua tapak tangan sehingga mengeluarkan buih.

3. Sapukan buih pencuci di wajah anda di dahi. hidung, dagu dan kedua belah pipi

4. Dengan hanya menggunakan hujung jari kelingking, buatkan putaran2 halus bermula dari kawasan T-Zon dan pastikan anda tidak menggunakan tekanan yang kuat. Sebenarnya anda memang tidak dapat mengenakan tekanan kerana jari kelingking memang agak lemah.

5. Bilaskan wajah dengan cara splash air ke wajah anda.Tidak perlu menekan atau menggosok kulit anda. Hanya air yang sampai ke kulit. Jika anda gunakan air suam pastikan anda akhiri dengan air sejuk untuk menutup liang pori.

6. Tidak perlu lapkan wajah. Cukup sekadar merenjisan lebihan air di tangan dan menekan dengan lembut wajah anda agar air tadi meresap ke dalam kulit.

7. Dengan keadaan kulit yang masih lembap, teruskan dengan penggunaan toner atau apa2 langkah harian anda. Penting di sini untuk tidak menunggu sehingga kulit anda kering terlebih dahulu sebelum langkah seterusnya.

Jadi itu lah cara yang sempurna untuk membersihkan wajah anda dengan foam cleanser. Cara ini cukup lembut walau untuk  kulit sensitif. Ia sesuai untuk semua jenis kulit. Cuba anda lakukan cara ini dan lihat hasilnya nanti.

Semoga bermanfaat dan terima kasih kerana sudi baca.

Bagi anda yang tercari-cari pencuci muka yang bagus untuk anda, anda boleh mencuba pencuci muka nutriwhite shaklee.


KENAPA RAMAI YANG SUKA PENCUCI MUKA NUTRIWHITE SHAKLEE
Fungsi Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite Shaklee ni :-

» Kulit akan lebih bersih, licin, lembut, segar dan berseri, sekata. Apabila apply Set Skincare Nutriwhite yang lain lebih mudah diserap dengan sempurna.

» menyingkirkan sel kulit mati tanpa meninggalkan sisa.

» Kulit kurang berminyak

» liang pori rapat sebab kotoran celah pori disingkirkan

Sangat bagus untuk yang ada masalah pori besar. Bila liang pori besar, kotoran pada wajah tak dapat ditanggalkan dengan sempurna dengan pencucian biasa. Sebab tu kita rasa kulit makin berminyak walaupun dah cuci.


Lagipun, Cleanser Nutriwhite Shaklee ni bebas dari sebarang bahan kimia. Sebab tu dia takde bau langsung. Nutriwhite Shaklee ni 100% terhasil dari sumber semulajadi.




Bahan bahan dalam Cleanser Nutriwhite Shaklee yang gojes ni:-

1) Rumpai laut berfungsi membuang kekotoran, sel-sel mati dan menegangkan kulit.

2) Alga Hijau membuang toksin dan mengekalkan kelembapan kulit.

3) Strawberi Begonia menyeragamkan warna kulit. Takdelah muka kita ada zon warna berbeza.

4) Melembut dan menyegarkan kulit. Sebab tu rasa segar sangat walaupun hanya dengan 1 cucian je tau.

Jadi, insya Allah...Cleanser Nutriwhite Shaklee ni selamat untuk digunakan. Tapi, nak ingatkan, Set Nutriwhite ni sesuai untuk kulit normal dan kurang berjerawat.

 Walaupun 1 tube tu harga orang kata mahal tapi memang jimat sangat sebab kita cuma perlu guna sebesar sebiji kacang hijau setiap kali cuci. Kawan saya kata boleh tahan setahun kalau cuci sehari 2 kali.

Testimoni Pencuci Muka Nutriwhite



Nak saya bantu anda ?

SEBARANG  KEMUSYKILAN ATAU INGINKAN MAKLUMAT LANJUT SILA HUBUNGI SAYA

Your Shaklee Independent Distributor
Fadzli / Farah Aersid
♥ SMS | Call | Whatsapp : 016-9210042 / 016-9960209
♥ Shaklee ID : 1665070
♥ FB PAGE : Ez-Vitamin
♥ Website : www.ez-vitamin.com
..................................
C.O.D
Batu Caves > Gombak Selayang Rawang Kepong Ampang KL
.................................
PENGEPOSAN
Seluruh Malaysia

ATAU

Nak lebih Jimat? Nikmati diskaun dari 15%-25% jika  mendaftar sebagai ahli Shaklee hari ini. Hanya RM 35 untuk keahlian Seumur hidup.





.............................................................................
DISCLAIMER:
Di ruangan ini,saya ingin memaklumkan kepada semua pembaca blog/laman web http://www.ez-hamil.com/ bahawa SEMUA PRODUK yang dikongsikan di dalam blog / laman web saya BUKAN/TIDAK  bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Penulis TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas segala kerosakan, kerugian atau kemalangan yang berpunca daripada ketidakfahaman (salah faham/salah tafsir) pengguna berkaitan dengan pengunaan produk-produk yang dikongsikan.







You Might Also Like

0 comments: