Detoks Di Bulan Ramadhan

7:20 pm Farahana 0 Comments


Proses pembuangan bahan toksin dari sistem tubuh badan atau detoxification (detox) adalah bagi memastikan sistem penghadaman bekerja dengan sepatutnya. Ianya juga memastikan agar kulit segar dan bersih serta sistem hati dan buah pinggang dapat berjalan dengan lancar.

Apabila ke semua organ detoks berjalan dengan sepatutnya barulah tubuh dapat mengeluarkan toksin secara berkesan dan maksimum.




Menurut Dr Oz. (WPBF) Puasa dapat membuatkan tubuh anda menyingkirkan toksin dari dalam badan dan ianya merupakan salah satu bentuk diet yang sihat
Puasa juga merupakan salah satu bentuk detoks semulajadi. Ini kerana badan manusia sebenarnya sudah pun memiliki sistem untuk detok secara semulajadi. Dengan syarat, Mereka yang berpuasa betul-betul mengamalkan pola makan yang teratur dan sihat.

Organ tubuh yang memainkan peranan dalam proses penyingiran toksin adalah hati, usus besar dan ginjal. Organ ini secara sistematiknya akan mengolah dan memilih makanan beserta  racun yang mungkin terdapat didalam makanan tersebut. Dengan berpuasa, organ penyingkiran toksin dapat bekerja secara optimum dan menjadikan proses detoks menjadi lebih lancar dan efektif.

Dalam website rasmi Dr Oz, ada memberikan panduan memilih menu yang boleh diambil ketika bulan Ramadhan agar membantu proses detoks menjadi lebih optimum.

Antaranya adalah nenas yang mengandungi khasiat melancarkan penghadaman. Sayuran seperti lobak, timun, saderi yang baik untuk proses detok dan juga pisang yang kaya dengan vitamin B6. Ia merupakan salah satu kandungan yang penting dalam proses detoks.

Buat anda yang alang-alang berpuasa sambil-sambil tu teringin nak detoks badan, bolehlah anda sempurnakan proses penyingkiran toksin dalam tubuh anda dengan program ‘Detox The Shaklee Way: Ramadhan 7-day detox meal plan’, di mana akan membekalkan keperluan nutrisi yang diperlukan badan kita sepanjang menjalani ibadah puasa.
















Semoga bermanfaat untuk semua. Rancanglah pemakanan anda ketika berpuasa agar kita benar-benar mendapat manfaat daripada ibadah puasa kita. InsyaAllah dengan pemakanan yang seimbang dan sihat, pahala ibadah puasa kita dapat, badan pun jadi lebih sihat.

Nak saya bantu anda ?

SEBARANG  KEMUSYKILAN ATAU INGINKAN MAKLUMAT LANJUT SILA HUBUNGI SAYA

Your Shaklee Independent Distributor
Fadzli / Farah Aersid
♥ SMS | Call | Whatsapp : 016-9210042 / 016-9960209
♥ Shaklee ID : 1665070
♥ FB PAGE : Ez-Vitamin
♥ Website : www.ez-vitamin.com
..................................
C.O.D
Batu Caves > Gombak Selayang Rawang Kepong Ampang KL
.................................
PENGEPOSAN
Seluruh Malaysia

ATAU

Nak lebih Jimat? Nikmati diskaun dari 15%-25% jika  mendaftar sebagai ahli Shaklee hari ini. Hanya RM 35 untuk keahlian Seumur hidup.





.............................................................................
DISCLAIMER:
Di ruangan ini,saya ingin memaklumkan kepada semua pembaca blog/laman web http://www.ez-hamil.com/ bahawa SEMUA PRODUK yang dikongsikan di dalam blog / laman web saya BUKAN/TIDAK  bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Penulis TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas segala kerosakan, kerugian atau kemalangan yang berpunca daripada ketidakfahaman (salah faham/salah tafsir) pengguna berkaitan dengan pengunaan produk-produk yang dikongsikan.

You Might Also Like

0 comments: